Geride bıraktığımız Bahreyn Grand Prix'si, Formula 1'de yeni bir çağa atılan ilk adımdı. Büyük kural değişikliklerinin ardından gerçekleştirilen ilk yarışta birçok sürpriz ve hayal kırıklığı yaşandı. Öte yandan, bu sezon Formula 2'de yarışmaya başlayan Cem Bölükbaşı, Bahreyn'de kendisi adına iyi bir performans ortaya koymayı başardı.
Peki, Bahreyn'de öne çıkan isimler ve beklentinin altında kalan ekipler kimlerdi? Cem Bölükbaşı'nın Formula 2'deki ilk serüveni nasıl geçti?
Gelin, Bahreyn Grand Prix'si hafta sonunda yaşananlara birlikte göz atalım.
Formula 1
Valtteri Bottas mutlu hissediyor
19/04/2022 - 08:59
https://i.eurosport.com/2022/03/21/3342127.jpg

FERRARI, ZİRVEYE DÖNDÜ

Ferrari, yarış kazanamadan geçirdiği iki sezonun ardından 2022'ye galibiyetle başladı. Kış testleri boyunca iyi bir görüntü çizen İtalyan ekip, sezonun ilk yarışında pole pozisyonunu alan Charles Leclerc'le zirveyi, Carlos Sainz'la ikinci sırayı elde etti. Bu sonucun ardından Ferrari, 2019 Singapur Grand Prix'sinden sonra ilk kez bir yarışta duble yapmayı başardı. Kırmızılar, yarışta herhangi bir dayanıklılık problemi yaşamazken; Ferrari, ilk yarış itibarıyla en iyi motora sahip olarak göründü. Yarış esnasında en hızlı tur dereceleri dikkate alındığında, 1 dakika 35 saniyenin altına inebilen tek isim Charles Leclerc oldu. Monaco'lu pilot, 1.34:570'lik derecesiyle Grand Prix'nin en hızlı turuna imza attı. Leclerc'in derecesini 0.8 saniye geriden Verstappen takip etti. Sonuçtan memnun olduğunu belirten takım patronu Mattia Binotto da iyi bir sonuç çıkardıklarının altını çizdi.

RED BULL'A NELER OLDU?

https://i.eurosport.com/2022/03/20/3341817.jpg
Red Bull, Ferrari'yle birlikte kış testlerini en iyi geçiren takımlardan birisiydi ve hatta Bahreyn testinin son gününde en iyi araca sahip oldukları konuşuluyordu. Nitekim Kırmızı Boğalar, sıralama turlarında Verstappen'in ikinciliği ve Perez'in dördüncülüğüyle Ferrari'nin rakibi olabileceğini kanıtladı. Verstappen yarış boyunca Leclerc'i yakından takip etti ve rakibinden daha önce pit stop yaparak, Ferrari pilotunun önüne geçmeyi hedefledi. Ancak Red Bull, Verstappen'e piste çıkış turlarında aracı zorlamamasını söyledi ve Verstappen, her iki pitin ardından az farkla Leclerc'in gerisinde kaldı. Red Bull Başdanışmanı Helmut Marko da yarışın ardından yaptığı açıklamada, stratejide yapılan bu hatayı kabul etti. Tüm bunlara rağmen Red Bull, ikinci ve dördüncü sırayı rahat bir şekilde elinde tutacak gibi görünüyordu. Fakat 46. turda devreye giren güvenlik aracının pistten ayrılmasından kısa süre sonra Verstappen, sorun yaşayarak otomobilini garaja çekti. Perez de son turdaki sıkıntının ardından yolda kaldı ve Red Bull, çok değerli puanları yalnızca birkaç turda kaybetti. Red Bull'un maruz kaldığı bu sorunun, yakıt sisteminden kaynaklandığı düşünülüyor.

MERCEDES, FARKI KAPATABİLİR Mİ?

Turbo-Hibrit çağını domine eden Mercedes, yeni döneme istediği gibi başlayamadı ve ilk yarış itibarıyla hem Ferrari'nin hem de Red Bull'un gerisinde kaldı. Testler boyunca yunuslama problemiyle mücadele eden Mercedes'in, Bahreyn Grand Prix'sinde hız konusunda da yeteri kadar rekabetçi olamadığı ortaya çıktı. Sıralama turlarında beşinci olan Lewis Hamilton, pole pozisyonunun sahibi Charles Leclerc'ten yaklaşık 0.8 saniye geride kaldı. Alman ekibinin yeni pilotu George Russell içinse sıralama seansı daha da kötüydü. Q3'te Leclerc'le arasında 1.7 saniye fark bulunan Russell; Haas, Alfa Romeo ve Alpine'den de birer pilota geçildi.
Öte yandan Mercedes, yarış boyunca Ferrari ve Red Bull'un temposuna ayak uydurmakta güçlük yaşadı. Yine de Gümüş Oklar, sorunsuz geçirdiği yarışın ardından Red Bull'un saf dışı kalmasıyla üçüncü ve dördüncü sıranın sahibi oldu. Mercedes, sezonun ilk yarışlarında mümkün olduğu kadar az hata yaparak zirve yarışını takip etmeyi hedefliyor. Alman ekip, sezonun ilerleyen kısımlarında araca getireceği güncellemelerle Ferrari ve Red Bull'u yakalamayı umuyor.
https://i.eurosport.com/2022/03/15/3338298.jpg

MOTOR SAVAŞLARINDA KAZANAN KİM?

Ferrari'nin 2020 ve 2021'de Mercedes ile Honda'dan daha yavaş bir motora sahip olması, müşteri takımları Alfa Romeo ve Haas'ı da olumsuz etkilemişti. İki ekip de önceki iki sezonda puan almakta zorluk çekti ve genellikle gridin arka sıralarında mücadele etti. Şimdi ise Ferrari motorunun güç kazanması, Haas ve Alfa Romeo'nun yeni sezonda büyük bir gelişim katetmesine yardımcı oldu. Alfa Romeo hem Valtteri Bottas'la hem de çaylak Zhou Guanyu ile puan almayı başardı. Haas ise Kevin Magnussen'in beşinciliğiyle 10 puanı hanesine yazdırdı ve ilk yarışın ardından markalar klasmanında üçüncülüğe yerleşti. Ayrıca, Haas'ın motor haricinde de Ferrari'yle olan iş birliğini arttırması, Amerikan takımını bu sene önlerde görmemizi sağlayabilir.
İlk yarışın kaybedenleriyse açık bir biçimde Mercedes'in motor müşterileriydi. Bahreyn Grand Prix'sinin son altı sırasında, Mercedes motoru kullanan Williams, McLaren ve Aston Martin sürücüleri yer aldı. Özellikle son yıllarda üst sıralara alışan ve geçtiğimiz yıl Monza'da yarış kazanmayı dahi başaran McLaren'ın büyük düşüşü, hafta sonunun en büyük sürprizlerinden birisiydi. Yarışın ardından yaptığı açıklamada, "Bu sezon acı çekmemizi bekliyorum." ifadelerini kullanan Lando Norris, olumsuz sonuca rağmen iyimser olmaları gerektiğinin altını çizdi.
Bu sezon Red Bull Powertrains adı altında Honda motorunu kullanmaya devam eden Red Bull ve AlphaTauri, özellikle sıralama turlarında umut vadeden sonuçlar elde etti. Yarışı tamamlayamamalarına rağmen Verstappen ve Perez, sıralama seansında lider Ferrari'nin ana rakibi konumundaydı. AlphaTauri'den Pierre Gasly de Q3'e kalmayı başardı. Takımın Japon pilotu Yuki Tsunoda ise yarışa 16. sırada başlamasına rağmen, sekizinciliğe tırmanarak takımına puanları getirdi.
Son yılları orta hatta geçiren ve 2022'yle birlikte ön gruba yaklaşmayı hedefleyen Alpine, Bahreyn Grand Prix'sinde geçtiğimiz sezona benzer bir performans sergiledi. Alpine'in sıralama turlarındaki dereceleri, Haas, Alfa Romeo ve AlphaTauri'yle oldukça benzerdi. Yarışta dengeli bir performans gösteren Fransız takım, iki aracıyla birlikte puan almayı başardı ve orta sıralardaki mücadeleye dahil olacağının sinyallerini verdi.

CEM BÖLÜKBAŞI, VERİMLİ BİR HAFTA SONU GEÇİRDİ

"Sanaldan Gerçeğe" sloganıyla çıktığı yolda bu sezon Formula 2'ye adım atan milli sporcu Cem Bölükbaşı, kariyerinin ilk F2 yarış hafta sonunu Bahreyn'de geçirdi. Cuma günü sıralama turlarında 20. basamakta yer alan Bölükbaşı, Formula 2'de ikinci sezonunu geçiren takım arkadaşı Enzo Fittipaldi'nin 0.6 saniye gerisindeydi. 24 yaşındaki pilot, daha önce mücadele ettiği serilerde olduğu gibi, her iki yarışta da sıralamalara oranla daha iyi bir tempoya sahipti. Sprint yarışında 14. sıraya tırmanan Cem Bölükbaşı, ana yarışta ise 12'nciliğe kadar yükseldi fakat yaşadığı temasın ardından 15. sırada damalı bayrağa ulaştı. Cem Bölükbaşı, henüz ilk yarışında kendisinden çok daha tecrübeli rakiplerine karşı rekabet edebileceği bir konumdaydı ve temiz sürüşüyle iyi bir hafta sonunu geride bıraktı.
Bahreyn Grand Prix'sinin ardından Motorsport Türkiye'ye açıklamalarda bulunan milli pilot, "Bence biraz tecrübe eksikliği var ama eminim ilerleme kaydedeceğiz. Çok iyi bir temelimiz var. Araçta harika hissediyoruz. Bu yüzden çabucak arayı kapatacağımızı düşünüyorum. Şu an olduğu gibi gelişmeye devam edersek iyi bir sezon geçirebiliriz." ifadeleriyle Formula 2'deki ilk yarış hafta sonundan duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
https://i.eurosport.com/2022/03/22/3342649.jpg
Formula 1 ve Formula 2'de heyecan, 25-27 Mart tarihlerindeki Suudi Arabistan Grand Prix'si ile sürecek. Sonrasında Formula 1, Avustralya'ya taşınırken; temsilcimiz Cem Bölükbaşı'nın da yer aldığı Formula 2 serisi, nisan ayındaki Imola yarışıyla devam edecek.
Yazı: Utku Sümeroğlu
Formula 1
Çakıl Havuzu
07/04/2022 - 16:22
Formula 1
"Lewis Hamilton için üzüldüm"
04/04/2022 - 14:01