Eurosport
Formula 1 Kore GP 2013 yarış öncesi analizi
Tarafından
Yayınlandı 05/10/2013 - 22:53 GMT+3
Kore GP'nin pist yapısı takımları yarış ayarları konusunda zorlu bir mücadeleye zorluyor.
GP Korea Jeongam Track Strecke
Görsel kaynağı: AFP
Pistin teknik özellikleri:Pist: Kore Uluslararası PistiTur sayısı: 55Pistin uzunluğu: 308.96 km Tur: 5.621 kmLastik seçimi: Super yumuşak ve orta hamur lastiklerDRS Bölgeleri: 2 bölgeEn hızlı tur: Sebastian Vettel - 1:39.605 - (Red Bull: 2011).2012 pole pozisyonu derecesi: Mark Webber - 1:37.242 (Red Bull)Son üç kazanan: 2012: Sebastian Vettel (Red Bull); 2011: Sebastian Vettel (Red Bull); 2010: Fernando Alonso (Ferrari)
Yarış stratejisi:Kore GP’de yarışa üç veya daha alt bir sıradan başlayan pilot kazanamadı.Pistin 18 viraj bulunuyor ve %62’si tam gaz ile geçiliyor. Yarış günü şiddetli bir fırtına ve yağış bekleniyor. Araçlarda daha çok orta ve yüksek downforce ayarı tercih ediliyor.Pistte başarılı olmak için en önemli nokta dengeyi yakalayabilmek. Yavaş geçilen ve teknik olarak zorlayıcı virajlarda pilotların becerisi tur zamanlarını çok etkileyecek. Pistin ilk sektöründe uzun düzülükler ve yavaş geçilen virajlar; geniş ve yorucu bir ikinci sektör; cadde pistine benzeyen dar üçüncü sektörden oluşuyor.Pistin deniz seviyesinde yer alması yüksek atmosferik basınç anlamına geliyor ve bu durum motor performansı ve aracın aerodinamik yapısına pozitif bir katkı sağlıyor.Pilotlar, tur başına 54 vites değişimi yapıyorlar.
Benzer Konular
Reklam
Reklam