1974 yılında Avusturya'da dünyaya gelen Alexander Wurz, motor sporları kariyerine aslında iki teker üzerinde başladı. 12 yaşında BMX dünya şampiyonu oldu. Daha sonra karting ile birlikte dört tekere geçiş yaptı. Kartingin ardından Formula Ford ve Formula 3 serilerinde mücadele etti. 16 Haziran 1996'da, 22 yaş 91 günlükken, Le Mans 24 Saat'i kazandı ve bu yarışı kazanan en genç isim olarak tarihe geçti.

Genç yaştaki başarıları, özellikle de Le Mans zaferi, ona Formula 1'in kapılarını açtı. 1997 yılında ilk durağı Benetton'du. Takımın test pilotuydu fakat sezon ortasında as pilotlardan Gerhard Berger'in sağlık sorunu yaşaması üzerine takım patronu Flavio Briatore tarafından piste sürülerek Kanada'da kariyerinin ilk Formula 1 yarışına çıktı. İki yarış sonra İngiltere'de kariyerinin ilk podyumunu elde etti. Bu podyumun hemen ardından koltuğu sağlığına kavuşan vatandaşına iade etmek zorunda kalsa da performansı bir kenara not edildi ve ertesi sezon test pilotluğundan yarış pilotluğuna terfi etti.

Formula 1
1994
16/09/2020 - 10:52

Yılın ilk yarısında istikrarlı bir grafik ortaya koydu ve dokuz yarışın altısını puan barajının içinde tamamladı. Takım arkadaşı Giancarlo Fisichella bu süreçte iki kez podyuma ulaşırken kendisi hiç podyuma çıkamadı fakat tam beş yarışı dördüncü sırada bitirdi. Sonraki yarışlarda ise tablo bambaşkaydı.

Sezonun onuncu yarışı Avusturya'daydı. Kariyerinde ilk kez kendi ülkesinde yarışacaktı. Bu durum onun için müthiş bir motivasyon kaynağı olmalıydı fakat tam aksine büyük bir düşüşün başlangıcı oldu. Sıralama turlarının ardından takım arkadaşı pole pozisyonunun sahibi olurken kendisi ancak 17. cebe oturabildi. Yarışı ise dokuzuncu sırada tamamladı ve ülkesinden puansız ayrıldı.

Sonraki yarışlarda da yedinci sıradan yukarıya çıkamadı. Yine de sezon sona erdiğinde Fisichella'nın bir puan önündeydi. Buna rağmen sezonun ikinci yarısında yaşanan düşüş, sonraki iki sezonda da devam etti. 1999 ve 2000 yılları içerisinde Fisichella 31 puan toplayıp birer kez daha podyuma çıkarken Wurz ise takım arkadaşının bir hayli gerisinde kalarak 33 yarışın yalnızca üçünden toplam beş puan elde edebildi.

https://imgresizer.eurosport.com/unsafe/0x0/filters:format(jpeg)/origin-imgresizer.eurosport.com/2014/06/13/1257031.jpg

2000 sezonunun sonunda Benetton'dan ayrıldı ve ertesi yılın başında McLaren'le anlaştı. Yarışarak geçirdiği üç sezonun ardından yeniden test pilotuydu. Bu imza onu Formula 1'de tuttu fakat diğer taraftan uzunca bir süre pist üzeri rekabete hasret bıraktı.

Dört buçuk yılın ardından, 2005 Nisanında hasret sona erdi. Yıllardır yalnızca test pilotu olarak görev yapan Wurz, omzundan sakatlanan Juan-Pablo Montoya'nın yerine yarışmak üzere Imola'da direksiyon başına geçti. Aslında Sakhir'de de yarışacaktı fakat MP4-20'yi kullanmak için boyu fazla uzundu. Araca sığmadı. Bahreyn'de Pedro De La Rosa ile piste çıkan McLaren, San Marino GP öncesinde aracı Wurz'e uygun hale getirdi. Wurz de kendisi için gösterilen bu gayreti boşa çıkarmadı ve ayağına gelen fırsatı iyi değerlendirdi. Damalı bayrağı dördüncü sırada geçti fakat BAR pilotlarının yarıştan ihraç edilmesiyle üçüncü sıraya çıktı. Bu sonuçla birlikte sekiz yıl aradan sonra kariyerinin ikinci podyumunu elde etmiş oldu. Böylece aynı gün içinde bir başka hasret daha son buldu.

Aynı yıl Formula 1 tarihinin herhangi bir sağlık sorunu yaşanmayan en şiddetli kazasını geçirdi. Lastik testleri için takımla birlikte Paul Ricard pistindeydi. Yanlış şekilde takılan sağ arka lastik, start düzlüğünün sonunda patlayarak yerinden çıktı. Araç bir anda sola doğru savruldu ve bariyerlere çarptı. Bu sırada Wurz zaman turu atıyordu ve çarpma anında aracın hızı saatte 300 km'den fazlaydı. Diğer üç tekerini de kaybeden ve ön tarafı adeta yok olan araç yaklaşık 400 metre ileride ikinci bir bariyere daha çarptı ve ancak öyle durabildi. Mucizevi bir şekilde Wurz'ün burnu bile kanamadı.

Beş yıllık McLaren deneyiminin ardından 2006 yılında Williams ile anlaştı. O yılı üçüncü pilot olarak geçirdi. 2007 yılında ise Nico Rosberg ile takım arkadaşıydı. 19. cepten start aldığı Kanada'da son kez podyuma çıktı ve hava şartlarının etkisiyle ilk turları kaosa sahne olan Avrupa GP'de dördüncü oldu. Diğer yarışlarda ise pek bir varlık gösteremedi ve sezonun son yarışından hemen önce Formula 1'de yarışmayı bıraktığını açıkladı.

2008 yılında Honda'nın test koltuğuna oturdu ve ertesi yıl el değiştirerek Brawn GP adını alan takımın 2009 yılında elde ettiği beklenmedik şampiyonlukta büyük rol oynadı. Aynı yıl, Le Mans 24 Saat'i ikinci kez kazandı. Bu zaferden birkaç ay sonra Brawn GP'nin hisseleri Mercedes tarafından satın alındı, takımın adı değiştirildi ve Wurz'le yolları ayrıldı. Bir Le Mans zaferiyle açılan Formula 1 kapısı yine bir Le Mans zaferiyle kapandı.

2012 FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nı, takvimin ilk iki yarışına katılmamasına rağmen, üçüncü sırada bitirdi. Sonraki sezonlarda sırasıyla dördüncü, beşinci ve altıncı oldu. Dayanıklılık yarışlarında çok daha başarılı sonuçlar elde etmesinden de anlaşılacağı üzere hızlı bir pilottu fakat sabrı daha ön plandaydı. 2015 yılının Kasım ayında son verdiği aktif yarış kariyerinin büyük bir kısmı beklemekle geçti. Bir sonraki yarış için dört buçuk; bir sonraki podyum için sekiz; bir sonraki zafer içinse 13 yıl bekledi. İki Le Mans zaferi arasına sığdırdığı ve yarısından fazlasını "yedek kulübesinde" geçirdiği Formula 1 macerası ise zafersiz noktalandı.

Formula 1
Yıldızlar geçidi
11/09/2020 - 23:59
Formula 1
Her şeye rağmen
02/09/2020 - 13:37