Popüler Sporlar
TÜM SPORLAR
Tümünü göster

Ocon ile yeni başlangıcı, Verstappen ile ilişkisi ve Mercedes günleri üzerine

Eurosport Türkiye

Yayınlandı 11/07/2020 - 15:49 GMT+3

Bir yıl ara, yeni başlangıç, Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Mercedes ve dönüş ihtimali… Tifosi Blog ekibi, ESPN’in Esteban Ocon ile yaptığı röportajı çevirdi.

Esteban Ocon

Görsel kaynağı: Getty Images

Röportajın orijinal hâli için: https://www.espn.com/f1/story/_/id/28521828/ocon-new-start-renault-relationship-verstappen-how-close-came-mercedes-drive
2019'da Max Verstappen ve Charles Leclerc isimleri sıkça telaffuz edilirken uzun vadeli rakipleri Esteban Ocon ise kenarda oturup izlemek durumunda kaldı.
Ocon, küçüklüğü boyunca diğer ikisiyle yarıştı ve birçok kez de galip gelen taraf oldu. Ama yanlış yerde (Force India'da), yanlış zamanda (Lawrence Stroll 2018'de takımı satın almışken) olunca 2019'da rakipleri Ferrari ve Red Bull'da galibiyetler ve pol pozisyonları elde ederken o piste dahi çıkamadı. Mercedes ailesinin bir parçası olarak kaldı ancak zamanının büyük kısmını pist yerine simülasyonlarda ve rolü (yedek sürücü) gereği mühendislik toplantılarında geçirdi.
23 yaşındaki pilot, ESPN'e verdiği röportajda gözlerden ırak geçirdiği sezondan, Valtteri Bottas'ın yerine Mercedes'in 2. koltuğuna oturmaya ne kadar yaklaştığından ve kendini F1'in en iyilerine kıyasla hangi konumda gördüğünden bahsediyor...
Laurence Edmondson: Pistten uzak geçirdiğin yıl süresince kendine Formula 1'in heyecan ve temposunun yerini doldurabilecek bir şey bulabildin mi?
Esteban Ocon: Hayır, yaklaşamadım bile! Adrenalin ve diğer her şey... Formula 1, bu konularda diğer her şeyden farklı bir seviye.
LE: Hayatında büyük bir boşluk bıraktı mı?
EO: Evet, tabii ki. Hayatım hep motor sporlarının etrafında döndü ve hiç başka bir şey olmadı. Her şeyimi buna verdim. Yani bir yıl boyunca yarışmamak elbette ki büyük bir boşluk yaratıyor. Tek düşündüğüm, olabildiğince kısa zamanda geri dönebilmekti.
LE: 2020'de geri döneceğinden hep emin miydin?
EO: Hayır, Formula 1'de hiçbir şey kesin değildir. İnsanların unutacağını düşündüm; pistten uzak olduğum, yarışmıyor olduğum için. Ve senenin başındaki sürücü piyasasının sakin olduğu dönem, benim için olduğundan daha uzun bir süreçti. Kendime sayısız soru yöneltiyordum. Ama sonra takım (Mercedes) çözüm bulma konusunda müthiş bir iş yaptı. Her konu hakkında gerçekten çok sıkı çalışıyorduk. Ve sonrasında da Renault'daki bu harika fırsat çıktı karşımıza.
LE: Mercedes ile Lewis Hamilton'ın yanında yarışan kişi olmak 2020 için ciddi bir ihtimal miydi?
EO: Öyleydi.
LE: Ne kadar yaklaşmıştın?
EO: Çok. Hatta müzakereler son ana dek sürdü. Ama artık yapılan yapıldı ve önüme, önümde olana bakmam gerekiyor.
LE: Mercedes'in seni verme nedenleri nelerdi?
EO: Ayrıntılara gireceğimi sanmıyorum. Belki Toto'ya sorabilirsiniz. Sanırım kararı o, tek başına aldı ve sanırım o daha iyi açıklayabilir. Bana da açıklamıştı, tabii ana sebepler hala genç olmam ve daha zamanımın olmasıydı.
LE: Mercedes'te bir gelecek için kapı hala açık mı sence?
EO: Asıl takımdan farklı olarak hala Mercedes tarafından yönetiliyorum. Ama Formula 1'de gelecek uzun ve birbirimizi bir daha göreceğimize eminim. Zaten padoktayken birbirimizden pek de uzak değiliz!
LE: 2019’da Max Verstappen ve Charles Leclerc’i böyle yüksek bir seviyede yarışırken izlemek senin için ne kadar zordu? Bence hepimiz her ikisinin ne kadar iyi olduğunu biliyorduk fakat sen kendini onlarla kıyaslayabilecek durumdaydın. Ruh hâline biraz hayal kırıklığı hâkim miydi?
EO: Mercedes de dahil olmak üzere herkese, Charles’ın birkaç yarış sonra belirli bir seviyeye çıkıp Sebastian [Vettel]’i geçeceğini söylemiştim. O zaman kimse bana inanmamıştı. Şimdiyse herkes inanıyor! Charles’a karşı uzun bir süredir yarışıyorum ve Charles yarıştığım en güçlü F1 pilotlarından. Max ve Charles’a karşı yarıştım ve onlar bu işteki en iyi pilotlardan ikisi. Açıkçası pistte yaşananlara pek şaşırmadım. Umarım gelecekte birbirimizle uzun süre F1’de şampiyonluk için yarışıyor oluruz.
LE: Kesinlikle onların seviyesinde olduğuna inanıyor musun?
EO: Bir yarış pilotu olarak onlardan daha iyi olduğunuza inanmanız gerekir. Ancak daha iyi olduğunuzu gösteremez veya bunun hakkında bir yorumda bulunamazsınız!
LE: Max’la aranızdaki husumet nedir? 2018’de Brezilya’da pistte çarpışmıştınız. Yarış sonrasında da parc ferme’de Max seni göğsünden itmişti. Aranızda tam olarak neler yaşandı? Max’la konuşuyor musunuz?
EO: Normalde konuşuruz ama son zamanlarda pek konuşmuyoruz. Biz profesyonel sürücüleriz, dolayısıyla da önemli olan profesyonelliğimizi koruyabilmek. Geçmişte pistte yaşananlar pistte kaldı. Artık olayları birbirinden ayrı değerlendirmemiz gerekiyor. Tabii ki birbirimize yakın yarıştığımız günlerde ortada bir miktar gerginlik vardı. Fakat her zaman birbirimize saygı duyduk. Önemli olan da bu zaten.
Esteban Ocon (Renault)
LE: İlişinize bu şekli veren neydi?
EO: Karting.
LE: Sıradan bir rekabet miydi yoksa fazlası mı?
EO: Kartingde ilk günden bu yana aramızda hep bir çekişme vardı. Hatta Charles’la aramızdaki rekabetin daha ateşli olduğunu söyleyebilirim. Kartingi bıraktığımda hala teker tekere yarışıyorlardı. Formula 3’te de şampiyonluk için çekiştik. İki insanın arasında gerçekleşen her spor olayı gibi bu da bir rekabet doğurdu. Daha önce de söylediğim gibi en önemlisi pistte ve pist dışında düşündüklerimiz. Pist dışında her zaman saygıyı korumak zorundayız. Zaten öyle de yapıyoruz.
LE: Birçok pilot karting yaptıkları zamanları iyi hatırlıyor. Sen de kartingi özlüyor musun?
EO: Özlemiyorum, gerçekten! Hayatım ve kariyerim için zor bir dönemdi. Keyifli değildi. Ailem büyük fedakârlıklarda bulunmuştu ve başarısız olmam yolun sonu anlamına geliyordu. Omuzlarımda büyük bir baskı vardı. Aileme karşı olan sorumluluklarımı da atlamamak gerek. Eğer beklenen performansı gösteremeseydim sorunlar yaşardık. O günlerden nefret ediyorum! Hoş, beni buraya getirenler de aslında o günler. Şu an hayatımdan çok keyif alıyorum, kazandığım yarışların da hatıraları aklımdan çıkmıyor fakat çok zor zamanalar olduğunu da unutmamalıyız. Neyse ki atlatmayı başardık.
LE: Bu türden bir deneyimin seni F1’in zor kısımları için hazırladığını düşünüyor musun? Bu, her şeyi hazır bulmuş olan pilotlara karşı bir avantaj mı sence?
EO: Her pilotun kendi hikâyesi vardır, bu da benimkiydi. Diğerleri de F1’e uzanan yolda sıra dışı hikayeler edinmişlerdir. Buraya zor yoldan geldiğim için diğerlerinden daha güçlü olduğumu düşünmüyorum. Bu doğru olmazdı.
LE: Renault’yu ne kadar yakından tanıyorsun?
EO: Oldukça iyi. O zamanlar adı Lotus da olsa kariyerime ilk adımlarımı burada attım. 2010’dan itibaren burada İngilizce öğrendim, fabrikayı ziyaret ettim, antrenmanlar yaptım. Elbette birçok yeni insan geldi, eskilerden kimileri artık yok ama hala burayı iyi tanıyorum. Bu yüzden yarım kalmış hikâyeme burada devam etmek güzel olacak. Eskiden hayalim Renault’yla bir yarışa çıkmaktı. Bahsettiğim nedenlerden dolayı biraz duygusalım.
LE: Gördüğüme göre sen de çalışanlarda oldukça olumlu bir izlenim bırakmışsın. Bu, ilişkilerini zor duruma sokmamak için özellikle üzerinde durduğun bir konu mu?
EO: Hayır, ben oyuncu değilim ki! Ben sadece benim. Ailem eğitimimi her zaman çok ciddiye aldı. Belki davranışlarımda bu da bir faktör olmuştur. Bana her zaman kibar olmam ve sahip olduklarım için minnettar olmam gerektiği öğretildi. Bu kadar insanın sizin için çalışması da normal bir durum değil. Onların emeğine saygısızlık etmemeliyim. Onların işleri için gecelerini gündüzlerine kattıklarını unutmamak gerek.
LE: Daniel Ricciardo’yu ne kadar tanıyorsun?
EO: Pek iyi değil. Birkaç kez konuşsak da yakından tanıdığımı söyleyemem. Sadece ne kadar hızlı olduğunu ve Formula 1’in en beğenilen pilotlarından biri olduğunu söyleyebilirim. Onunla aynı takımda yarışmak benim de kendimi ölçmeme yardımcı olacak. Eğer Formula 1’de yarışıyorsanız hep en iyilerle kapışmak istersiniz.
LE: Vakit geçirmesi de keyifli bir adam…
EO: Evet, birbirimizi yakıdan tanımasak da duyduklarıma göre hoş bir adammış. Onunla takım arkadaşıolmak harika olacaktır. Aynı zamanda ondan öğrenmem gereken şeyler de var. Kısaca bu birlikteliğin hoş olacağını söyleyebilirim.
LE: Renault’da iki yılını güvenceye almak ne kadar önemliydi?
EO: Aslına bakarsan, bir önceki Force India kontratım da iki yıllıktı! Umarım bu gerçekten de iki yıllık olur! Tabii çok kısa bir kontrata sahip olmayıp geleceğinizi güvence altına almak da hoş. İki yılın ardından olacakları da merakla bekliyorum. Göreceğiz.
Uygulamada 3M+ kullanıcı'a katılın
En son haberler, sonuçlar ve canlı spor yayınları ile güncel kalın
İndir
Benzer Konular
Bu yazıyı paylaş
Reklam
Reklam