Otoriteler ve pilotlarca ''zorlu ve heyecan verici'' olarak değerlendirilen İstanbul Park pistinin temeli, 10 Eylül 2003'te atılmıştı. İstanbul Park pisti, toplam 2 milyon 215 bin metrekarelik bir alanı kaplıyor. Toplam uzunluğu 5 bin 338 metre olan pistte altı sağa, sekizi de sola olmak üzere toplam 14 viraj yer alıyor. Saat yönünün tersine koşulacak biçimde tasarlanan pist, 124 bin lastik bariyerle çevreleniyor.
Geçen haftalarda İstanbul Grand Prix’sinin, Formula1’in patronu Bernie Ecclestone ile yıllık ödeme konusunda yaşanan anlaşmazlık yüzünden 2012’de koşulmayacağı iddia edilmişti. Bununla birlikte Tuzla Belediye Başkanı Şadi Yazıcı, pistin sökülerek yerine fuar alanı inşa edilmesi için projeyi Başbakan Erdoğan'a sunduğunu dün bir radyo programında açıkladı.
Massa: Kapanırsa üzülürüm
Dün İstanbulPark'ta yarışacak pilotlar, basın mensuplarının karşısına geçti. İstanbul Park Pisti'nde yapılan altı yarışın üçünü kazanarak bu pistin an başarılı pilotu olan Felipe Massa, Türkiye Grand Prix'sinin kendisi için ayrı bir yeri olduğunu söyledi.
Türkiye Grand Prix
Ecclestone'un gözü hâlâ Türkiye'de
19/04/2013 - 11:51

Ferrari Formula One driver Felipe Massa of Brazil adjusts his hood in the pits before the qualifying session of the Australian F1 Grand Prix

Görsel kaynağı: Reuters

Massa, Türkiye Grand Prix'sinin gelecek yıldan itibaren yapılmama ihtimali bulunduğunun hatırlatılması üzerine, “Burası benim için çok özel bir yer. Burada üç kez yarış kazandım ve iyi anılarım var. Eğer gelecek sene bu yarış olmazsa çok üzülürüm” diye konuştu.
Hamilton: Burayı çok seviyorum
Vodafone McLaren Mercedes sürücüsü Lewis Hamilton da Massa gibi pisti çok sevdiğini ve gelecek yıllarda da burada yarışmak istediğini söyledi.
Hamilton, İstanbul Park'ın yarış için çok güzel bir pist olduğunu dile getirerek, “Burada yarışmayı seviyor ve zevk alıyorum. Umarım Türkiye Grand Prix'si takvimden çıkmaz” diye konuştu.
Petrov: Yağmur yaparsa, ilginç şeyler olabilir
Renault pilotu Vitaly Petrov da İstanbul Park'ın pilotları zorlayan bir pist olduğunu belirterek, “Hafta sonunda iyi bir yarış olacağını düşünüyorum. Eğer hafta sonunda yağmur da yağarsa ilginç sonuçlar alınabilir” dedi.
Trulli'nin gelecek sene umudu...
Lotus F1 Racing takımının pilotu Jarno Trulli, yarışların gelecek yıl da İstanbul'da yapılmasının kendisini memnun edeceğini söyledi. İstanbul Park'ın, Avrupa'nın önemli Formula 1 pistlerinden olduğunu belirten Trulli, yarışların gelecek yıl İstanbul'da yapılmama ihtimali olduğunun hatırlatılması üzerine, ''Ne yazık ki, pilotlar buna karar vermiyor. Ben gelecek yıl da İstanbul'da yarışmayı isterim'' dedi.

Red Bull Formula Uno 2011

Görsel kaynağı: Eurosport

En başarılısı Massa
İlki 2005 yılında yapılan Formula 1 Türkiye Grand Prix'sinde geride kalan altı yarış sonunda en başarılı pilot üç kez birincilik kürsüsüne çıkan Brezilyalı Felipe Massa oldu.
İstanbul'daki yarışlara adeta ambargo koyan Ferrari pilotu Felipe Massa, İstanbul Park'ta 2006, 2007 ve 2008'de üç yıl üst üste birincilik kürsüsüne çıktı.
Vettel birincilik aşkına
Dördüncü ayağı İstanbul Park'ta yapılacak Formula 1'de, bu sezon geride kalan üç yarışta Red Bull'un son dünya şampiyonu pilotu Sebastian Vettel iki kez birincilik kürsüsüne çıktı.
Avustralya ve Malezya Grand Prix'lerinde rakiplerine üstünlük kuran ve ilk sırayı elde eden Vettel, Çin'deki son yarışta ise ilk sırayı Vodafone McLaren Mercedes'ten Lewis Hamilton'a kaptırıp ikinci sırayı aldı.

istanbul park türkiye grand prix

Görsel kaynağı: Eurosport

Son dünya şampiyonu Red Bull pilotu Sebastian Vettel, Türkiye'deki pisti sevdiğini belirterek, ''Hızlı ve yavaş her türden viraj var, sekizinci dönüş gibi. Harika bir viraj. Her sene bu virajı düzgün bir şekilde geçmeye çalışıyoruz. Hızlı ve birçok tepesi var, bu yüzden nereye gideceğini çok zor görüyorsun. Virajda dönüş yapıyorsun ve en iyisini umuyorsun'' diye konuştu.
İstanbul Park'ın lastikler için zor bir pist olduğunu ifade eden Vettel, ''Genelde oldukça sıcak oluyor. Burayı özellikle seviyorum çünkü burası ilk Formula 1 deneme sürüşünü yaptığım yer'' dedi.
Vettel'in takım arkadaşı Avustralyalı pilot Mark Webber ise ''İstanbul Park'ı seviyorum. Birçok viraj var ve bu da pisti daha zorlu yapıyor. Sekizinci viraj çok çok uzun bir viraj. Birçok zirvesi var ve çok hızlı. Bu da lastiklere ve pilotun boynuna daha fazla yüklenilmesine sebep oluyor'' ifadelerini kullandı.
Türkiye Grand Prix
Yedi yıllık F1 serüveni
29/07/2011 - 14:41
Türkiye Grand Prix
Ecclestone doğruladı: Türkiye yok
29/07/2011 - 14:19