Tüm dünyayı olumsuz yönde etkileyen koronavirüs salgınının spor sektöründe sebep olduğu zararlar da açıklanmaya devam ediyor. SportBusiness’ta yer alan habere göre OL Groupe mali tablo üzerinde Covid-19’un dolaylı ve doğrudan etkisini gösteren bir rapor açıkladı.
Geçtiğimiz sezon ligin bitimine on hafta kala yarıda bırakılan ve sonrasında o şekilde tescil edilen Ligue 1’de, Lyon’un yedinci olması bu sezonki Şampiyonlar Ligi ya da UEFA Avrupa Ligi’ne katılamaması anlamına geliyordu. OL Groupe da bu durumun mali tabloya olumsuz etkisi olduğunu belirtti. Fransız ekibi, 2019-2020 Şampiyonlar Ligi sezonunda yarı finale ulaşma başarısı gösterse de Bayern Münih’e elenerek turnuvaya veda etmişti.
OL Groupe ayrıca, yayıncı kuruluş Mediapro ile olan anlaşmanın aralık ayında feshedilmesinin de sonuçları negatif yönde etkilediğini işaret etti. Mediapro, 2020-2021 ile 2023-2024 sezonları arasında 780 milyon euroluk anlaşmayla her hafta sekiz lig maçını yayınlama hakkına sahipti. Ancak ödemelerin yapılmaması sebebiyle sözleşme iptal edildi.
Futbol
"İstanbul'a kazanmak için gideceğiz"
BIR GÜN ÖNCE
https://i.eurosport.com/2019/03/07/2538489.jpg
OL Groupe; geçtiğimiz sezon mali yılın ilk yarısında 197.2 milyon euro gelir elde ederken, bu yıl aynı dönemde 123.3 milyon euro gelir elde edebildi. OL Groupe ayrıca, bu önemli düşüşe rağmen sigorta şirketi Groupama ile stadyumun isim hakları sözleşmesinin yenilenmesi ve Mastercard’ın, kadın futbol takımına ana forma sponsoru olması gibi gelişmelerin olumlu olduğunu belirtti.
Geçtiğimiz sezonun aynı döneminde 14.9 milyon euro kar açıklayan OL Groupe’un, bu yıl açıkladığı 50.6 milyonluk zarar aradaki farkı net bir şekilde gösteriyor. Özellikle liglerin uzun süredir seyircisiz oynanması nedeniyle bilet gelirlerinden faydalanamayan takımlar için bu kalem büyük fark yaratıyor. Öyle ki geçtiğimiz yıl 21.1 milyon euro olan bilet gelirleri, bu yılın aynı döneminde yalnızca 1.9 milyon euro olarak açıklandı.
Medya ve pazarlama gelirleri ise 77.8 milyon eurodan, 44.2 milyon euroya düşüş gösterse de reklam sponsorlukları 15.6 milyon eurodan, 16.4 milyon euroya yükselerek ufak da olsa artış gösterdi. Ayrıca markayla ilgili gelirler de 8.1 milyon eurodan, 7.1 milyon euroya düşerek 1 milyon euro azaldı. Stadyuma seyirci alınmaması nedeniyle burada düzenlenen etkinliklerden de faydalanamayan OL Groupe’un bu alandaki gelirleri ise 5.5 milyon eurodan, 400 bin euroya düştü.
Lyon Başkanı Jean-Michel Aulas da çarşamba günü yaptığı açıklamada, futbolculardan pandemi sürecinde maaşlarından %25 kesinti yapmalarını istediğini söyledi.
Pandemi sona erdiğinde şirket hisselerinin yükselmesi beklendiği için futbolcular aradaki farkı bu şekilde telafi edebileceklerdi. Bu teklifimiz pek coşkuyla karşılanmadı ancak yine de futbolculara ve temsilcilerine dinledikleri için teşekkür ediyorum.
Futbol
Kadın Futbol Ligi'nde şampiyon Beşiktaş Vodafone
DÜN - 20:45
Futbol
Taraftarlar stadlara kavuşuyor
DÜN - 20:37