2026 Tour de France rotası açıklandı: Alpe d’Huez, iki etap finişini ağırlayacak
TarafındanSami Eriş
Güncellendi 23/10/2025 - 16:16 GMT+3
2026 Fransa Bisiklet Turu'nun rotası, Paris'teki lansmanda tanıtıldı. 113. kez düzenlenecek “Grande Boucle”, 4 Temmuz’da Barselona’daki takım zamana karşı etabıyla başlayacak ve Alpe d'Huez, 19. ve 20. etaplarda toplamda iki kez tırmanılacak. Montmartre, son etapta yine rol oynayacak.
To gange Alpe d'Huez i 2026: Få overblikket over alle Tour de France-etaperne her
Görsel kaynağı: Getty Images
2026 Fransa Bisiklet Turu'nun rotası, bu perşembe günü Paris'teki Palais de Congrés'de açıklandı. Dünyanın en ünlü bisiklet yarışı, 4 Temmuz 2026'da İspanya'nın Barselona kentinde, 19 kilometrelik takım zamana karşı etabıyla başlayacak.
Bisikletçiler, Akdeniz kıyısındaki Fòrum'dan yola çıkacak, Olimpik Liman'a doğru ilerleyecek ve 1992 Barselona Olimpiyat Oyunları'nın merkezi stadyumu olan Estadi Olímpic Lluis Companys'te etabı tamamlayacaklar.
İlk iki etabın tamamı İspanya'da koşulacakken 3. etapta Les Angles üzerinden Fransız topraklarına geçilecek. Peloton, Güneybatı Fransa'da Pireneler'i geçerek batıya, Bordeaux'ya doğru ilerleyecek.
14 Temmuz Ulusal Bayramı tanıdık bir bölgede kutlanacak: Jonas Vingegaard'ın 2024'te Tadej Pogacar'ı yendiği Le Lioran'a gidilecek. Ardından, biri Magny-Cours motor sporlaru pistinde başlayan iki düz etap daha olacak. Yarış daha sonra Vosges'e, önce Belfort'a (Ballon d'Alsace ile) ve ardından Le Markstein'a doğru ilerleyecek ve genel klasmanda belirleyici etaplar koşulacak.
Asıl sınav son hafta olacak. İlk olarak, zorlu Col de la Croisette ve Plateau de Solaison dahil olmak üzere yaklaşık 4000 metrelik tırmanış var. Pek ünlü olmayan bu tırmanışlar, en iyi tırmanışçıların bile canını okuyabilir. Bunu, 26 kilometre uzunluktaki, edisyonun tek bireysel zamana karşı etabı takip edecek. Alpe d'Huez'e varmadan önce sprinterler için bir etap ve Orcières-Merlette'ye doğru bir kaçış etabı koşulacak.
19. etapta peloton, ünlü 21 virajlı Alpe d'Huez'e tırmanacak. Ertesi gün, yine Alpe d'Huez'in zirvesine gidilecek ancak bu sefer diğer taraftan, Col de la Croix de Fer ve Col du Galibier üzerinden... 20. etapta yaklaşık 5,600 metrelik irtifa kazanımı var. Bu iki nefes tüketecek etaptan sonra, gelenek olduğu üzere Tour Paris'te, yine Montmartre tırmanışının olduğu bir etapla, Champ-Elysée'de sona erecek.
1. ETAP: Barselona – Barselona (19 km, takım zamana karşı) / 4 Temmuz Cumartesi
Fransa Bisiklet Turu, 1971’de Mulhouse’da düzenlenen yarıştan bu yana takım zamana karşı etabıyla başlamamıştı. Yaklaşık elli yıl sonra bu format geri dönüyor, ancak modernize edilmiş bir versiyonla. 2023’ten itibaren Paris-Nice’te uygulanan sistem gibi, etapta artık bireysel zamanlar esas alınacak. Bu da, her takımın en güçlü tempocusunun genel klasman liderini Montjuïc ve Olimpiyat Stadı yokuşlarına kadar taşıyacağı, liderlerin ise bu son tırmanışlarda fark yaratmaya çalışacağı bir mücadele anlamına geliyor.
2. Etap: Tarragona – Barselona (182 km) / 5 Temmuz Pazar
Tarragona, 2013’teki Bonifacio startını geride bırakarak Fransa Bisiklet Turu’nun bugüne kadarki en güney noktasına ev sahipliği yapacak. Ancak etabın belirleyici kısmı ikinci yarısında gizli. Zorluklar bu bölümde yoğunlaşacak ve peloton, Montjuïc’in en dik yamaçlarından biri olan Château tırmanışını üç kez geçecek. Bu etap, kısa ama sert yokuşlarda fark yaratabilen "puncheur" tipi bisikletçiler için ilk ciddi randevu olacak. Pogacar, Van der Poel ve benzerleri için erken bir gösteri sahnesi...
3. Etap: Granollers – Les Angles (196 km) / 6 Temmuz Pazartesi
Bu etap, Pireneler’e ve Fransa’ya yumuşak bir geçiş anlamı taşıyor. Yine de toplam 3.950 metrelik tırmanış profiliyle oldukça talepkâr bir gün. Etapta yer alan Toses geçidi (diğer yüzü La Molina’ya uzanan ve Katalonya Turu’nda sıkça kullanılan klasik bir rota) ve Les Angles zirvesi, Tour'un tarihinde ilk kez finiş noktası olacak. Font-Romeu üzerinden ulaşılan bu zirvenin genel klasman savaşını hemen başlatması beklenmiyor, ancak kaçış grupları için önemli bir fırsat sunabilir.
4. Etap: Carcassonne – Foix (182 km) / 7 Temmuz Salı
Yaklaşık 3,000 metrelik irtifa kazanımının bulunduğu bu etapta, Kathar bölgesinin engebeli yolları, kaçış gruplarıyla kısa yokuşlarda güçlü sprinterler arasında heyecanlı bir mücadeleye sahne olacak. Finişe 35 kilometre kala yer alan Montségur geçidi, o gün podyum hedefleyen isimler arasında ciddi bir eleme noktası olabilir.
5. Etap: Lannemezan – Pau (158 km) / 8 Temmuz Çarşamba
Sprinterlerin beklediği gün sonunda geliyor. Fransa Bisiklet Turu tarihinde toplu sprint finişinin beşinci etapta gerçekleştiği en son örnekler 1992 ve 2015 yıllarındaydı. Bu etapta belirgin bir tırmanış bulunmuyor. Daha önce Sean Kelly, Robbie McEwen, Arnaud Démare ve Jasper Philipsen gibi büyük sprinterlerin zafere ulaştığı Pau, bu kez de Philipsen, Jonathan Milan ve Tim Merlier arasındaki ilk sprint düellosuna sahne olacak.
6. Etap: Pau – Gavarnie-Gèdre (186 km) / 9 Temmuz Perşembe
Sprinterler için uygun etabın ardından, turun tarihindeki 77. Pau startı bu kez tırmanışçıları öne çıkaracak. Günün menüsünde 12 km uzunluğunda %6,5 eğimli Col d’Aspin, ardından geçen yıl Thymen Arensman’ın kazandığı Luchon–Superbagnères etabında da tırmanılan efsanevi Col du Tourmalet (17,1 km, %7,3) ve sonunda Gavarnie-Gèdre’ye kadar uzanan, %3,7 ortalama eğime sahip 18 km’lik uzun bir tırmanış yer alıyor. Toplam 4.150 metrelik tırmanış, turun ilk büyük dağ sınavı olacak.
7. Etap: Hagetmau – Bordeaux (175 km) / 10 Temmuz Cuma
2023’te Garonne kıyısında koşulan kavurucu temmuz etabında, Mark Cavendish ve Biniam Girmay’ın önünde finişe ulaşan Jasper Philipsen, o gün zafere uzanmış ve yeşil mayo yarışında avantaj sağlamıştı. Bu yıl Pireneler’den Landes üzerinden Bordeaux’ya ilerleyen etap, yine Belçikalı sprinterin tarzına oldukça uygun görünüyor. Philipsen, geçen yıl Dunkerque’te üçüncü etapta Bryan Coquard ile yaşadığı kaza sonrası yarıştan çekilmek zorunda kalmıştı ve bu kez revanş fırsatına sahip olacak.
8. Etap: Périgueux – Bergerac (182 km) / 11 Temmuz Cumartesi
Birbirine yalnızca 50 kilometre uzaklıktaki Périgueux ve Bergerac, Fransa Turu tarihinde sık sık yolları kesişen iki şehir. Dört kez ortak etaplara ev sahipliği yapan ikilinin geçmişinde üç bireysel zamana karşı zaferi (Anquetil 1961, Indurain 1994, Tony Martin 2014) ve 2017’de Marcel Kittel’in kazandığı bir düz etap bulunuyor. Bu yaz, benzer bir senaryonun yeniden yaşanması bekleniyor: sprinterlerin günü olabilir.
9. Etap: Malemort – Ussel (185 km) / 12 Temmuz Pazar
Malemort’un ünlü "Festi-barbecue" etkinliğiyle tanınan sıcak atmosferi, bu kez bisikletçilere erken bir sınav yaşatacak. Corrèze bölgesindeki şehir, 3.300 metrelik toplam tırmanışıyla zorlu bir profil sunuyor. Etapta listelenen tek tırmanış 3,8 km uzunluğundaki %7,7 eğimli Suc au May olsa da, 24 km kala geçilecek Mont Bessou’nun da yarışın seyrine etkisi olabilir. Ussel, Tour du Limousin’in ardından ilk kez Fransa Turu takvimine girerek büyük sahnede boy gösterecek.
10. Etap: Aurillac – Le Lioran (167 km) / 14 Temmuz Salı
Ulusal bayram gününde koşulacak bu kısa ama sert etapta 3.900 metrelik tırmanış bisikletçileri bekliyor. Geçen yıl olduğu gibi finiş noktası Le Lioran olacak. 2024’te Jonas Vingegaard, burada Tadej Pogacar’ı sprintte geride bırakarak zafere ulaşmıştı. O gün Pogacar, bitime 32 kilometre kala Pas de Peyrol’da (%7,8 eğimle 6 km) atak yaparak farkı açmış, ancak sonrasında temposunu koruyamamıştı. Romain Bardet’nin son kez yarıştığı bu etapta, Vingegaard Col de Pertus tırmanışında farkı eritmiş, genel klasman dengesi ise değişmeden kalmıştı.
11. Etap: Vichy – Nevers (161 km) / 15 Temmuz Çarşamba
Düz profilli bu etap, sprinterlerin yeniden sahneye çıktığı bir gün olacak. Büyük zorluk içermeyen rota, Paris-Nice’te sıklıkla uğranan Nevers’te son bulacak. Tarih boyunca güçlü sprinterler (Cipollini, Kirsipuu, Steegmans) burada kazanmıştı. Fransa Turu ise Alessandro Petacchi’nin 2004 zaferinden bu yana Nièvre bölgesinin başkentine uğramamıştı.
12. Etap: Magny-Cours Yarış Pisti – Chalon-sur-Saône (181 km) / 16 Temmuz Perşembe
Mart ayında Paris-Nice yarışında da kullanılan Magny-Cours otomobil pisti, bu kez Fransa Turu’nun başlangıç noktası olacak. Ancak burada takım zamana karşı değil, klasik düz etap koşulacak. Montagny-lès-Buxy yokuşu (%4,3 eğimle 2,6 km) gibi küçük tırmanışlar, son bölüme hareket katacak. Ardından sprinter trenlerinin düzenini bozabilecek hızlı ve teknik bir inişle Chalon-sur-Saône’a varılacak.
13. Etap: Dole – Belfort (205 km) / 17 Temmuz Cuma
Turun 200 kilometreyi aşan tek etabı, kaçış grupları için büyük bir fırsat sunuyor. Doğuya yönelen zorlu parkur, Thibaut Pinot’nun memleketi Mélisey’den geçtikten sonra Ballon d’Alsace tırmanışıyla zirveye çıkacak. Ardından uzun bir iniş, Belfort’taki finiş çizgisine taşıyacak.
14. Etap: Mulhouse – Le Markstein (155 km) / 18 Temmuz Cumartesi
Üç yıl önce Pogacar’ın kazandığı Markstein yeniden sahnede. Mulhouse’tan başlayan 155 kilometrelik kısa ama çok zorlu etapta toplam 3.800 metrelik tırmanış var. Grand Ballon, Col du Page ve Ballon d’Alsace’ın ardından, bisikletçiler bu kez Col du Haag üzerinden zirveye tırmanacak. Üç yıl önce bozuk bir dağ yolu olan Haag, şimdi %7,3 ortalama eğimle 11,2 kilometrelik sert bir sınav sunacak.
15. Etap: Champagnole – Plateau de Solaison (184 km) / 19 Temmuz Pazar
İkinci dinlenme gününden önce, peloton, Bourg-d’Oisans – Alpe d’Huez arasındaki 20. etap sonrası ikinci "kraliçe etap"a çıkacak. Haute-Savoie’de son bölüm, yaklaşık 60 km boyunca Salève tırmanışı ile açılıyor; kısa ama sert bir yokuş (4,2 km, %11,2) bisikletçileri sınayacak. Ardından Arbusigny yokuşu üzerinden Plateau de Solaison’a ulaşılacak. Buradaki 11,3 km uzunluğunda, %9,2 eğimli ve oldukça dar yol, etap finişini zorlu kılıyor. Bu, Tur tarihinde ilk kez bu şekilde tasarlanmış bir varış noktası.
16. Etap: Évian-les-Bains – Thonon-les-Bains (26 km, bireysel zamana karşı) / 21 Temmuz Salı
Cenevre Gölü kıyısında koşulacak bireysel zamana karşı etap, Larringes yokuşu ve 9,7 km’lik %4,3 eğimli bir bölümü içeriyor. Toplam sürenin %37’si tırmanışta geçecek, bu bisikletçiler için zorlayıcı bir kısım. Ayrıca inişler üzerinden yaklaşık 10 kilometre geçilerek Thonon-les-Bains’deki finiş çizgisine ulaşılacak.
17. Etap: Chambéry – Voiron (175 km) / 22 Temmuz Çarşamba
Bauges ve Chartreuse dağlarını aşan etap, Savoie’yi Isère’e, Chambéry’yi Grenoble’a bağlayacak. İki sonraki gün yeniden dağ etapları olacak. Sprinterler için fırsat, Nevers ve Chalon-sur-Saône’daki 11. ve 12. etaplardan sonra ilk kez doğacak. Wout Van Aert, 2019’da Voiron’da zafer kazanmıştı; 2025 yazında Vuelta’da Fransız David Gaudu, Britanyalı Ben Turner’ın zaferinin ardından lider mayoyu giymişti.
18. Etap: Voiron – Orcières-Merlette (185 km) / 23 Temmuz Perşembe
Orcières-Merlette, 1971’de Luis Ocaña’nın Eddy Merckx karşısında Tour de France’ta liderliği ele geçirdiği etap olarak tarihe geçti (ancak dört gün sonra Menté geçidindeki düşüşle liderliği kaybetti). Bu etap, genel klasmandan uzak tırmanıcı-kaçışçılar için tasarlanmış. Parkurda üç tırmanış var: Engins (11,4 km, %5,4), Monteynard (9,7 km, %5) ve son olarak Orcières-Merlette (7,1 km, %6,7).
19. Etap: Gap – Alpe d’Huez (128 km) / 24 Temmuz Cuma
Alpe d’Huez ile ilk karşılaşma. Etap kısa (128 km), sert ve toplam 3.500 m tırmanış içeriyor. Üç bölümden oluşuyor: kaçış grupları için Bayard ve Noyer tırmanışları, 60 km’lik geçiş bölümü ve Bourg-d’Oisans üzerinden Alpe d’Huez tırmanışı (13,8 km, %8,1) — 21 virajıyla meşhur ve etapta belirleyici olacak.
20. Etap: Bourg d’Oisans – Alpe d’Huez (171 km) / 25 Temmuz Cumartesi
Toplam 5.600 metrelik tırmanış içeren bu "kraliçe etap", Croix de Fer, Télégraphe, Galibier (Tur’un en yüksek noktası) ve Sarenne geçidinden Alpe d’Huez’e yapılan tırmanışı kapsıyor. Sarenne yolu, 2013’te yalnızca iniş yönünde kullanılmıştı. Final öncesinde bu etap, Tur tarihinin en zorlu günlerinden biri olacak.
21. Etap: Thoiry – Paris Champs-Élysées (130 km) / 26 Temmuz Pazar
2024 Olimpiyatları ile başlatılan deneyin ardından, 2025 Tur’unda pelotonun Montmartre tepesinden geçişi başarılı bulunmuş ve tekrar edilmesine karar verilmişti. Lepic Caddesi üç kez tırmanılacak, ancak geri kalan parkur farklı. Sprinterlere avantaj sağlamak amacıyla, Sacré-Coeur önündeki son iniş finiş çizgisine 15 km uzaklıkta olacak (2025’te 6 km).
Benzer Konular
Reklam
Reklam