Popüler Sporlar
TÜM SPORLAR
Tümünü göster

Grand Prix raporu: Belçika

Eurosport Türkiye

Güncellendi 02/09/2019 - 15:34 GMT+3

Formula 1’de sezonun 13. yarışı olan Belçika GP dün koşuldu. Ferrari’nin Monakolu pilotu Charles Leclerc, kariyerinin ve Ferrari’nin bu sezonki ilk galbiyetini aldı. Max Verstappen’in ilk turda bariyerlere çarparak şampiyonluk yolunda yara aldığı ve Ferrari’nin teknik problemler yaşamasına rağmen galibiyeti elde ettiği yarışta yaşananları Ali Umut Değirmen derledi.

Leclerc, Binotto, Ferrari - GP SPA 2019 - Getty Images

Görsel kaynağı: Getty Images

Ferrari; antrenman turları ile sıralama turları esnasında ilk iki sıradan hiç inmeyerek, pazar günkü yarışta gövde gösterisi yapmaya hazırlandığının sinyallerini vermişti. Elbette söz konusu son yılların Ferrari’si olunca kesin konuşmak yanlış olurdu. Nitekim yarış esnasında bu sinyallerin kuvvetinin azaldığına tanık olduk.
İlk çizgiyi kapatan Ferrari pilotları Sebastian Vettel ve Charles Leclerc, start anında Mercedes’lerden baskı yiyeceklerinin gayet farkındaydı. Beklendiği gibi startın ilk anı itibarıyla, özellikle Mercedes’li Lewis Hamilton’ın iyi bir kalkış yakalaması, ilk dönemece Vettel’in iç koridorunda girmesine sebep oldu. Kemmel düzlüğüne kadar Hamilton ikinciliği korumaya çalıştıysa da düzlüklerde güçlü olan Alman pilot Vettel, ikinciliği hemen geri almayı başardı. O sıralarda Kimi Raikkonen ile temas yaşayan ve sol ön süspansiyonu zarar gören RedBull pilotu Max Verstappen, “Eau Rouge” yokuşunun az ilerisinde dengesini sağlayamadı ve bariyerlere girdi.
Ön bölümdeki isimler için yarışın en kritik anları, starttan Eau Rouge geçilene kadar oluşacak sıralama ve DRS’lerin açıldığı andaki Ferrari’lerin konumları olacaktı. Her iki anda da Ferrari’lerin istediği konumlar oluştu. Fakat beklenmeyen şey, Mercedes’in lastik kullanımının Belçika’da bu denli maksimum verimli olmasıydı.
İlk on tur içinde Hamilton’ın yüksek baskısıyla karşılaşan Vettel, erken bir pit-stop ile taze lastiklere geçiş yapmayı tercih etti. Bu durum ilk aşamada Leclerc’in liderliğine ket vurulması anlamına geliyor gibiydi. Çünkü Vettel rakiplerine nazaran erken geldiği pit’in ardından çok iyi turlar atmayı başardı ve pit-stop’un ardından Leclerc’in önünde kaldı. Monakolu pilot, birkaç tur sonra takım arkadaşından çok daha hızlı dereceler elde etti. Vettel ile Leclerc’in ikili mücadeleye girişmesi, pusuya yatan beş kez dünya şampiyonu Hamilton’ın işine yarayacaktı. Ferrari duvarı, çok geçmeden bu yıla damga vuracak tarihi bir sözle takım emrini devreye soktu. “Sebastian, Leclerc senden daha hızlı turlar atıyor. Ona seni geçmesi için izin vermelisin!”
Charles Leclerc, Sebastian Vettel (Ferrari) - 2019 Belçika GP
Berlin Duvarı yıkıldı
Ferrari’nin bu kararı, Formula 1 tarihi için Berlin Duvarı’nın yıkılması kadar ciddi bir dönemin başlangıcının sinyali gibi değerlendirilirse yanlış olmaz. Bu sezon Leclerc’in elde ettiği başarılı derecelerin, koltuğu sallanan Vettel için gün be gün tehlike oluşturduğu konuşulurken; bu tehlikenin Belçika GP’siyle birlikte resmiyete döküldüğünü gördük.
Fakat Alman pilot, yarış sonunda yaptığı açıklamada takım kararlarına saygı duyduğunu açıklayarak olası bir gerilimin en azından kamuoyu önünde yaşanmayacağını gösterdi. Pek tabii Leclerc’e yol verdikten sonra Hamilton’a karşı yaptığı savunma ve o birkaç turun finalde ne kadar değerli olduğunu da görünce Monakolu pilotun galibiyetinin yarısının da Vettel’e yazılması içten bile değil.
Çünkü Hamilton, Kemmel düzlüğünde DRS yardımıyla Vettel’i geçtiğinde Leclerc ile arasında altı saniyeye yakın bir fark vardı. Hamilton, son turlara girilirken tıpkı Macaristan Grand Prix’de Max Verstappen’e yaptığı gibi bu kez de Leclerc’in aynasında adım adım görünmeye başladı. Yarış bittiğinde aradaki fark 0,9 saniyeydi.
Lewis Hamilton (Mercedes) - 2019 Belçika GP
Uzun yıllar boyunca tartışmalara konu olması muhtemel takım kararının arka planına bakınca aslında bir anormallik görmemek gerek. Zira üç antrenman turunun ikisinde ve sıralama turlarında en hızlı isim olmayı başaran kişi Charles Leclerc’ti. Kendi çabalarıyla Alman pilotu geçebileceği de aşikardı. Fakat takım emri bu süreci oldukça kısalttı ve ihtiyaç duyulan bir galibiyetin kapısını da açmış oldu.
Bu yarışla birlikte Ferrari, geçtiğimiz sezon koşulan ABD Grand Prix’sinde Kimi Raikkonen’in zaferinin ardından ilk galibiyetini elde etti. McLaren pilotu Lando Norris çaylak sezonundaki en iyi derecesini, beşinciliği, elde etmeye doğru giderken son turda motor arızası sebebiyle pistte kalarak yarışı 17. sırada bitirdi. RedBull takımıyla ilk yarışına çıkan Alexander Albon ise pistin en ikonik geçişlerinden birisini son turda yaptı. Sergio Perez ile Kemmel düzlüğünde yan yana gelen İngiliz sürücü, pist üzerinde alanı daralınca çimlere çıkıp rakibini geçmeyi başardı ve yarışı beşinci sırada tamamladı.
Belçika’da alınan sonuçlar ışığında pilotlar sıralamasında Lewis Hamilton 268 puanla liderliğini pekiştirirken, takım arkadaşı Valtteri Bottas 203 puanla takibini sürdürdü. Max Verstappen 181 puanla üçüncü sırayı, Sebastian Vettel ise 169 puanla dördüncü sırayı korudu. Yarışın galibi Charles Leclerc ise 157 puanla takım arkadaşının hemen arkasında yer alıyor.
Uygulamada 3M+ kullanıcı'a katılın
En son haberler, sonuçlar ve canlı spor yayınları ile güncel kalın
İndir
Bu yazıyı paylaş
Reklam
Reklam