Eurosport
Red Bull Yeni Yıldız Adayı İçin Yaş Muafiyeti Talep Etti
Tarafından
Yayınlandı 05/06/2025 - 18:00 GMT+3
Red Bull Racing, Formula 2’de yarışan genç yetenek Arvid Lindblad’ı bir an önce piste çıkartabilmek niyetinde.
Arvid Lindblad
Görsel kaynağı: Eurosport
Tüm sporların gençleşme furyasına kapıldığı bir dönemden geçiyoruz; futbol takımları artık 17-18 yaşındaki oyuncularına büyük sorumluluklar veriyor, NBA’de 21-22 yaşındaki oyuncular takımlarını hiç zorlanmadan play-off’a taşıyor, teniste “geleceğin yıldızları” bir dönemin tüm tabularını tek tek yıkıyor.Bu furyadan Formula 1 de nasibini bir hayli aldı, artık neredeyse tüm takımlar genç yetenekleri buldukları ve yetiştirdikleri akademilere sahipler. Bu akademiler on yıldır meyvelerini veriyor; gridde bulunan 20 pilotun 18’i bir takımın akademisinde yetişmeleri sayesinde buralara gelebildiler. Diğer iki pilot ise Flavio Briatore menajerliğinde yetişen ve herhangi bir akademiye katılmayan Fernando Alonso ile kendi koltuğunu kendi finanse eden eski Ferrari akademi pilotu Lance Stroll.
Dolayısıyla takımlar belli pilotlara yatırım yapıyor, bu yatırımın meyvelerini de ya iyi sonuçlarla sportif olarak ya da transferlerle finansal olarak topluyor.
Akademilerin son on yıldır yaygınlaştığı ve daha verimli çalıştırıldığı doğru… ancak bir takım var ki, kurulduğu günden beri genç pilot programına büyük önem veriyor. Programdaki pilotlara tam destek sunan takım, bu desteğin sonuçlarını da hızlı bir şekilde bekliyor. Eğer ki istenen sonuçlar gelmezse pilotları kapının önüne koymaktan çekinmiyor.Bu takım elbette Red Bull Racing.
Parola: Gençlik
Red Bull Racing, Formula 1’e adım attığı 2005 yılından bu yana sürücü akademisinden en ciddi sirkülasyon sağlayan takım oldu.
Henüz seriye adım attıkları gün genç pilotları Vitantonio Liuzzi ve Christian Klien’i sırasıyla yarıştıran takım, sonraki yıl daha da ileri gitti ve tarihi takımlardan Minardi’yi satın alarak ismini Toro Rosso olarak değiştirdi. O dönem Minardi fırsat arayan genç pilotlara Formula 1 kapısını açan bir takımdı, Toro Rosso da bu misyonu sürdürdü -ancak sadece Red Bull Sürücü Akademisi pilotları için.
Günümüzde RB ismiyle yarışmaya devam eden Toro Rosso bünyesinden tam iki şampiyon ve beş yarış galibi çıkarttı; Sebastian Vettel ve Max Verstappen dört şampiyonlukla tarihe geçerlerken, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz ve Pierre Gasly de yarış galibi isimler olarak isimlerini kalıcılaştırdı.Red Bull son yıllarda akademiyi biraz arka plana atmıştı; Nyck de Vries ve Daniel Ricciardo gibi isimlerin RB bünyesinde yarışması da bunun bir sebebiydi. Ancak kısa süre önce Red Bull üst yönetimi takımın ruhunu kaybettiğini düşünerek yeniden genç pilotlara yönelme kararı aldı, dolayısıyla akademi pilotlarına da gün doğdu.Takım bu yıl iki çaylakla yarışıyor: Isack Hadjar ve Liam Lawson. Hadjar iyi performansı ve hızıyla göz dolduruyor, ancak yıla Red Bull bünyesinde başlayan ve sadece iki yarış sonra Yuki Tsunoda ile yer değiştiren Lawson için tehlike çanları çalmakta.
Her ihtimale karşı daima B planına sahip olmasıyla bildiğimiz Red Bull ise şimdiden yeni yıldız adayını Formula 1’e hazırlıyor.
Bu pilot Arvid Lindblad.
Yeni Sebastian Vettel?
Arvid Lindblad oldukça genç bir isim; öyle ki, daha 18 yaşına bile ayak basmadı!
8 Ağustos 2007 tarihinde İsveçli bir baba ve Hint bir annenin çocuğu olarak İngiltere’de dünyaya gelen Lindblad, yedi yaşından bu yana karting ile ilgileniyor.
Henüz o yaşlarda bile büyük bir yetenek olduğu kolayca anlaşılan Lindblad, 2015 yılında o dönem 23 yaşındaki Williams akademi pilotu Oliver Rowland’ın öğrencisi oldu. Rowland’ın yönlendirmeleriyle uluslararası karting kariyerine adım atan İngiliz pilot her yıl üstüne koyarak ilerledi.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2025/01/12/4080729-82752228-2560-1440.jpg)
Oliver Rowland
Görsel kaynağı: Getty Images
13 yaşına geldiğinde Lindblad tüm şampiyonaları silip süpüren bir isim olarak motor sporları camiasının ilgisini üstüne çekmişti. Lindblad’ı kapan takım ise o dönem akademisi zayıflayan ve bu nedenle karting-Formula 4 gibi serilerden pilot aramaya başlayan Red Bull oldu. 2021 yılının başında Lindblad’ı bünyesine katan Red Bull, aynı yıl Lindblad’ın tüm şampiyonaları domine etmesini büyük bir gururla takip etmiş olmalı.
2023 sezonunda 15 yaşına basan Lindblad o yıl İtalya F4 ile açık teker serilerine adım attı. Sezonun ilk yarısını rahatça lider tamamlayan Lindblad sonrasında ciddi bir düşüş yaşadı ve şampiyonada ancak üçüncü olabildi. Buna rağmen Red Bull’u hızıyla etkilemişti, dolayısıyla sonraki yıl nispeten radikal bir kararla Formula 3’e yükseltildi.Formula 3’te işler çok daha iyi gitti, henüz ilk hafta sonunda yarış galibiyetine ulaşan Lindblad, böylece Formula 3 tarihinin en genç yarış galibi oldu. Yılı dört galibiyetle şampiyona dördüncüsü olarak tamamlayan Lindblad için kapılar sonuna kadar açıktı.
Her açıdan etkileyici geçen yılın ardından kendini Formula 2’de bulan Lindblad burada da kaldığı yerden devam etti; çaylak sezonunda yarış galibiyetine uzanan İngiliz pilot, Formula 2 tarihinin de en genç yarış galibi rekorunu kırdı!
Olgun sürüş stili, yerinde agresifliği ve yarış yönetimiyle Sebastian Vettel’i andıran Lindblad için artık sıradaki adım Formula 1.
Lindblad Gelecek Yıl Formula 1’e Geliyor Mu?
Bu sorunun cevabı şu anlık belirsiz, nitekim Red Bull kendisini doğal olarak RB’de yarıştırmayı düşünüyor, RB’nin iki koltuğunda da gayet hızlı çaylakların yer aldığından söz etmiştik.
Lindblad’ın en büyük şansı kendisinin Red Bull gibi her türlüimkânı sunan bir akademide yer alması ve bu akademinin yüksek standartlarına yanıt verebiliyor olması. Bu da kendisine F1 yollarının ne pahasına olursa olsun açılabileceği anlamına geliyor.
Üstelik son haberler bizlere gösteriyor ki Red Bull bu kapıyı açmaya niyetli!
F1’in çok tartışılan bir 18 yaş kuralı var. Max Verstappen’in 16 yaşında test pilotu olması ve 17 yaşında F1’de yarışmaya başlaması sonrası getirilen bu kural, 18 yaşından küçük hiç kimsenin F1 aracına geçemeyeceğini açıkça belirtiyor.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/12/01/4068211-82501868-2560-1440.jpg)
Max Verstappen (Red Bull)
Görsel kaynağı: Getty Images
Bu kuralın tek bir istisnası var, o da muafiyet. Eğer ki bir takım pilotunun yeterli seviyede olduğunu taahhüt edebilecek durumdaysa, bahse konu pilot da alt serilerde F1 için gereken 40 süperlisans puanını topladıysa FIA’dan muafiyet talep edebilir. Federasyonun bu muafiyeti verme yetkisi var.Gelecek yıl Lindblad’ın F1’de yarışma olasılığını göz önünde bulunduran Red Bull, ayrıca olası bir durumda İngiliz pilotun yedek pilot olarak da piste çıkmasını istiyor.
Takım bu nedenle kısa süre önce Lindblad için muafiyet başvurusu yaptı, bu durum bizzat Red Bull Danışmanı Helmut Marko tarafından da doğrulandı. Başvuru gelecek hafta Macau’da yapılacak FIA Dünya Motor Sporları Konseyi Olağanüstü Genel Kurul ve Konferansı'nda değerlendirilecek.
Muafiyet talebi kabul görürse Lindblad doğum günü olan 8 Ağustos 2025 tarihinden önce Red Bull ile antrenmana çıkabilecek ve gerek duyulduğu takdirde yedek pilotluk da yapabilecek.
Yazı: Altay Gök
Benzer Konular
Reklam
Reklam